Translate

måndag 2 december 2013

Första advent

Nu går vi in i december månad här på Nyckelpigan. 

När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla är så glada
att fira få advent


I lucka nr 1 hittar barnen bokstaven B och stjärnor. Vi sjunger sången:


 

Blinka lilla stjärna
Blinka lilla stjärna där,
hur jag undrar var du är.
Fjärran lockar du min syn,
lik en diamant i skyn
Blinka lilla stjärna där
hur jag undrar var du är


I lucka nr 2 hittar barnen bokstaven I och en tomte. Vi sjunger sången:

I ett hus vid skogens slut

I ett hus vid skogens slut
liten tomte tittar ut.
Haren skuttar fram så fort,
klappar på dess port.
”Hjälp, ack hjälp, ack hjälp du mig,
annars skjuter jägarn mig!”
”Kom, ja kom i stugan in,
räck mig handen din.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar